zondag 21 oktober 2018

Dag 10 Bye Bye Cruise, on our way to Kissimmee

Auw, dit doet wel even zeer.. zo vroeg die wekker.
Maar toch kunnen we, behalve Jayden, er allemaal wel snel uitkomen.

We kleden ons allemaal aan en maken ons klaar voor vertrek.
Iets voor 7en staan we bij de lift te wachten op mijn ouders en niet veel later komen ze aanlopen.
Het is nog erg rustig, je hebt namelijk de keuze om zelf je koffers bij te houden en dan rond dit tijdstip te vertrekken. Of je krijgt een nummer met een bepaalde tijd, dan had je je koffer wel de avond al in moeten leveren. Maar dit had voor ons niet gewerkt en we hebben dit al eens eerder gedaan, en is dan erg druk. Mijn ouders hadden ook een heel ander nummer als ons.

Enfin, we gaan naar dek 5 om uit te checken,hier staat geen rij en je bent binnen no time van boord. We lopen van het schip af en ik probeer gelijk al Wifi te ontvangen zodat ik de Uber kan bestellen. Dit lukt me voor geen meter omdat ik steeds de Wifi van de boot ontvang ( de betaalde versie)
We lopen verder naar de paspoort controle maar dit is allemaal zo gebeurd, ik dacht ik probeer het hier nog een keer maar we mogen niet binnen blijven en moeten doorlopen. Ik leg nog uit dat ik de Wifi nodig heb om een taxi te bestellen. Maar ze vertelde ons uit dat het niet mag en ze dat iedereen door moet laten lopen naar buiten. Eenmaal buiten lukt het mij dus helemaal niet meer om enige verbinding te krijgen en probeer wat heen en weer te lopen om het gebouw. Ik ben niet de enige die dit probeer. Er lopen nog 2 dames en die vragen mij ook of ik Wifi nodig heb. Hun was dus precies hetzelfde verteld dat ze gewoon Wifi hier zouden hebben en een Uber kunnen bestellen. Dit klopt dus niet..
Op een gegeven moment roept ze me want haar is het gelukt,echter mij lukt het niet. Opeens praat ze in het Nederlands verder, blijkt ze in A'dam te wonen, maar ze komt uit Zweden. We praten nog even wat en nemen daarna afscheid want zij vertrekt naar haar taxi. Daan heeft ondertussen contact gelegd met een dame die busvervoer naar FLL regelt. Dit kost $16 pp en de kinderen zijn gratis, dit valt dus allemaal wel mee en dit doen we dan dus ook.

We lopen naar de bus maar hier moeten we toch nog ruim 25 minuten wachten eer dat hij vertrekt. De chauffeur vroeg ons welke maatschappij maar we gaan natuurlijk nog niet vliegen, dus vertellen hem dat we nog niet gaan vliegen maar een auto op gaan halen. Eenmaal aangekomen is de chauffeur het niet vergeten en haalt onze koffers eruit bij de 1e terminal en zegt gelijk dat dit ook het dichtste bij is voor de Car Rentals, helemaal top.

We zijn binnen een half uur bij National, echter aangekomen staan er maar 5 auto's bij de Emerald Aisle waarvan er 4 Pick Up's staan, we lopen naar de dame toe en verteld ons gelijk dat we ook naar Executive mogen lopen, daar stonden nog volop SUV's en wat MiniVan's.
We pakken allebei een SUV, wij nemen een Full Size zodat mijn ouders ook nog bij ons in de auto kunnen, mocht dit nodig zijn.






Nu op weg naar Kissimmee, de rit duurt ongeveer 3 uur. 
Ik persoonlijk zie nu toch weer tegen deze week op, weet dat er veel op de planning staat, weet hoe ik ben en zou nu het liefst naar huis willen, Daan begrijpt dit gelukkig en laat me dan ook gelukkig even met rust. Na een tijdje gaat het wel weer.
De rit duurt lang,vinden het allemaal geen fijne weg en de 3 uur lijken wel 6 uur te duren. 
We zijn dan ook erg blij als we de bordjes Kissimmee zien en helemaal de afslag 192. We herkennen alles weer en kunnen de navigatie weer uitzetten. We zijn weer op bekend terrein.




We gaan eerst even gauw wat boodschapjes doen bij de bekende vertrouwde Walmart. We halen echt vlug ( ja binnen een uur weer buiten staan) brood,water, vleeswaren enzo… Nog wel even leuk, we staan bij het water, staat er een stelletje zegt de jongen ineens 'hé jullie waren toch net ook op de boot? haha gewoon Nederlanders! Ze herkenden de jongens van het zwemmen. En nu heel toevallig komen we ze hier weer tegen bij de Walmart want ook zij verblijven achter de Walmart. Ze vertelden ons dat ze hier al erg bekend zijn want ze zijn hier al 3 keer geweest. Dus Daan zegt dat het voor ons ook al de 7e ( voor mij zelfs de 10e, jubileum!) keer is, dus hij zegt ooohh dan weten jullie de weg ook wel hier. Toch weer leuk om Dutchies tegen te komen.

Nu op naar de villa, deze was zo te vinden, aangezien we hier in April ook al waren. Alles ziet er weer prima uit dus eigenlijk weinig over te vertellen.
We hebben onze spullen uitgepakt en zijn tussendoor nog even naar de Dollar Tree gegaan (Daan en ik), uiteraard nog even vlug Nike die er toch naast zit meegepikt waar ik gelijk leuke schoenen voor de kinderen zag.

Terug bij de villa is toch bijna etenstijd en gaan we verzinnen wat we gaan eten.

We besluiten om te gaan eten bij Logan's Roadhouse.
Als we aankomen ziet het er druk uit maar eenmaal binnen krijgen we toch gelijk een plekje aangewezen. We krijgen een serveerster die niet echt geduldig is en vergeetachtig. Ze keek je onderhand van je plek af. Je had je bord nog niet leeg en werd al weggehaald, of als er nog een stukje op lag vroeg ze of je al klaar was. Zo irritant.. Maar goed, het eten daarentegen smaakte heerlijk.







We hebben allemaal ons buikje vol en mijn ouders willen nog wel even naar de Dollar Tree, wij willen nog wel naar Nike om toch te kijken of de schoenen passen voor de kinderen. Dus op naar de winkels.

Voor Jayden slagen we voor leuke Nike's, ze waren afgeprijsd en daar bovenop nog eens 20% extra korting. Daarna zijn Daan en ik nog even naar Tommy Hilfiger gelopen waar ze 70% korting hebben. Daar koop ik een Vest, Sweater, Shirt en Spijkerblouse voor $50, geen geld toch. Daar doen wij Hollanders het voor.
Mijn ouders zijn inmiddels klaar bij de Dollar Tree en we gaan nog even naar Beals, daar koop ik nog even een broek en een vest en blousje.

We zijn even opgewarmd met shoppen, deze week volgt de shopmarathon(zoals Jayden dat zegt) 
We rijden nog even langs de Walmart om fruit te halen voor morgen, dit hadden we vanmiddag nog niet gehaald.

Voor de rest van de avond doen we niet veel meer, ik heb heel de dag al hoofdpijn die toch wel steeds erger wordt. Dus we gaan allemaal lekker naar bed ( behalve m'n ouders, dat zijn nachtbrakers)

Morgen staat Lake Apopka op de planning..

2 opmerkingen:

  1. Ik heb altijd een USA SIM kaartje daar met internet, wil ten allen tijde internet hebben. Maar gelukkig goed gekomen. Nu lekker genieten in de villa. Hopelijk ook geen last meer van de hoofdpijn, toch wel vervelend. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En weer terug op bekend terrein ...is ook altijd weer lekker
    Gelijk al goed geslaagd met shoppen 😀

    BeantwoordenVerwijderen